"Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τρόφιμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι"

Γιώργος Σεφέρης

Τετάρτη, 13 Ιανουαρίου 2016

Όταν η βεβήλωση θεωρείται πρόοδος και η αντίδραση κόμπλεξ, κάτι πάει λάθος...

Του Νίκου Παππά, Φοιτητή Πολ. Επιστήμης και Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο


   Με αφορμή τον εξευτελισμό των γλυπτών του Παρθενώνος τα οποία έντυσαν με ρούχα γνωστού οίκου μοδός, μετά από άδεια του Βρετανικού Μουσείου, έγινε συζήτηση σε γνωστό πανεπιστήμιο των Αθηνών για το κατά πόσο ήταν ή όχι προκλητική αυτή η κίνηση. Δυστυχώς οι φωνές που ακούστηκαν, κυρίως, ήταν άνθρωποι οι οποίοι όχι απλά δεν είχαν πρόβλημα με αυτή την ιεροσυλία, αλλά αντιθέτως θεωρούσαν ότι όσοι αντέδρασαν ήταν συντηρητικοί (ωσάν να είναι κάτι προβλητικό), κομπλεξικοί και παλιομοδίτες. Η κίνηση αυτή θεωρήθηκε μάλιστα δείγμα... πολιτισμού και καλαισθησίας. 

Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2016

ΒΙΝΤΕΟ - Ο Γιώργος Κοντογιώργης για την δικαιοσύνη και το λεηλατικό πολιτικό προσωπικό 7-1-16


Ο ομότιμος καθηγητής και πρώην πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου Γιώργος Κοντογιώργης, στο Kontra Channel και στην εκπομπή Επί του Πιεστηρίου για την δικαιοσύνη και λεηλατικό πολιτικό προσωπικό:

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2016

Γυναίκες, συγγνώμη!


Αυτό δεν είναι ένα πλήρες άρθρο. Είναι σκόρπιες σκέψεις του γράφοντος, αποτυπωμένες βιαστικά. Δεν έχει αξίωση πληρότητας ή συνεκτικότητας λόγου. Αποτελεί πιο πολύ, συναισθηματική κατάθεση.

Η μεγαλύτερη αποτυχία του Χριστιανισμού ήταν ότι δεν κατόρθωσε να εκτοπίσει την αρχαία φαλλοκρατία και να εξασφαλίσει την ισοτιμία και την αξιοπρέπεια των γυναικών μέσα στην κοινωνία. Η καταπιεστική αντίληψη, της γυναίακας ως αναπαραγωγική μηχανή και υπηρετικό προσωπικό που είναι διαρκώς περιορισμένη, ενώ ο άντρας μπορεί όπως του αρέσει να την απατά, να την κακομεταχειρίζεται και να μην την λαμβάνει υπ' όψιν του, είναι βαθιά αντιχριστιανική. Στη χριστιανική πατριαρχία, οι σχέσεις συζύγων είναι Χριστού- Εκκλησίας. Ο άνδρας ως alter Christus είναι η κεφαλή της γυναίκας, αλλά με τη μορφή που ο Χριστός είναι κεφαλή του λαού του: διακονώντας, όχι διακονούμενος, υπηρετώντας, όχι υπηρετούμενος, θυσιάζοντας τον εαυτό του όχι επιβάλλοντας τη θέληση του αυταρχικά και σκληρά. Η χριστιανική πατριαρχία είναι "άδικη" για τον άνδρα, διότι τον κάνει όχι ίσο εταίρο, αλλάδιάκονο της συζύγου του., η οποία γίνεται σύντροφος, βοηθός και συμπαραστάτης του. Είναι δύσκολη η αποστολή του΄αντρα, αλλά και της γυναίκας, Αν κάποιος διαβάσει τις επιταγές του Αγ. Ιωάννη του Χρυσοστόμου ή του Αγ. γρηγορίου του Ναζιανζηνού, για το πως να φέρεται ο σύζυγος στη σύζυγο, θα συγκινηθεί από την τρυφερότητα και τη γλυκήτητα του λόγου των.