Του Γιάννη Κων. Κρούσου από το Κοινωνικό Οδόφραγμα,
Πριν λίγες μέρες, με την εισήγηση της επιτροπής «σοφών» του Υπουργείου Παιδείας , το πλήθος των ενημερωμένων και εχόντων άποψη συγκρούστηκε για το επιφανειακό: Την κατάργηση παρελάσεων, προσευχής κλπ. Το ότι αυτό που ζούμε λέγεται «εκπαίδευση αμάθειας» δεν αφορά και δεν αγγίζει κανέναν.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, 56 «σοφοί» καθηγητές προτείνουν τη συνέχιση και εμβάθυνση της αμάθειας, με τη μέθοδο της διαγραφής μνήμης.
Μας λένε:
«Όπως είναι γνωστό, η γλώσσα μαθαίνεται με τη χρήση της και όχι με τη γνώση της ιστορίας της και της ετυμολογίας των λέξεων».
Από πού είναι γνωστό, παρ’ εκτός από την κυρίαρχη ιδεολογία, που επιδιώκει την εξαφάνιση των ιδιαίτερων πολιτισμικών και γνωστικών χαρακτηριστικών ενός λαού; Δηλαδή την εξαφάνιση της γνώσης που αποκτά από το παρελθόν του;
Οι λέξεις έχουν ιστορία και το «έτυμον» της λέξης «ετυμολογία» πάει να πει «Αληθές». Αυτό που προτείνουν είναι η κατάργηση του αληθούς. Επιδιώκουν την κατάργηση της αλήθειας και την αντικατάσταση της με το κυρίαρχο ψεύδος.
Π.χ., η λέξη «Δημοκρατία» έχει ετυμολογία- και ιστορία. Διαγράφοντας και τα δύο, μας μένει η νεοελληνική εκδοχή της λέξης, η οποία προέρχεται από «λάθος» μετάφραση της λατινικής λέξης «Republica» και της απόδοσης της σε πολλές γλώσσες του κόσμου. Ρεπούμπλικα, όμως, σημαίνει «ένα πολίτευμα χωρίς Μονάρχη» και σε καμία περίπτωση «Δημοκρατία».
«Αύξηση ωρών διδασκαλίας νέων ελληνικών», για να ξεχάσουμε τα ελληνικά και την αληθή σημασία των λέξεων. Με τη μάθηση της νεοελληνικής «από χρήση» κι όχι από τον «αληθή λόγο» -την ετυμολογία και την ιστορία της- θα λέμε «Δημοκρατία» τούτη τη δικτατορία, που ζούμε.
Τα αρχαία είναι νέα, πολύ απαραίτητα, ελληνικά. Αλλιώς θα μάθουμε μια γλώσσα και λέξεις, με ξένες ερμηνείες και ψεύτικες σημασίες.
Αναδημοσίευση από Άρδην-Ρήξη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Μας ενδιαφέρουν οι άποψεις σας και οι διαφωνίες σας.
Ο γόνιμος διάλογος μας κάνει όλους πιο σοφούς.